Vstaň a cvič

Vstaň a cvič

5 dôvodov, ktoré Vás ráno zaručene vytiahnu z postele skôr

Ak nie ste ranné vtáča a je pre Vás každá ranná minúta v posteli vzácna, skúste si prečítať 5 dôvodov, ktoré ráno ťahajú z postele mňa, a možno si predsa zajtra o pár minút privstanete.

Zaklapnúť budík a vstať!

Neznášam ten pocit, že sa už od rána nedržím svojho plánu a nezvládla som hneď prvú úlohu dňa – vstať o vopred určenej hodine. Preto sa snažím výskyt takýchto rán minimalizovať. A to, čo ma vyženie skoro z postele je najčastejšie cvičenie. Viem, že keď sa rozhýbem hneď ráno, budem si jednoduchšie držať správnu polohu tela po celý deň. Viem, že ak si nezacvičím, pravdepodobne ma už okolo druhej poobede bude bolieť krčná chrbtica a budem sa hrbiť. Preto ráno vstanem skôr a cvičím, aby som sa cítila dobre celý deň.

Ak sa neviete prinútiť ráno vstať skôr, skúste sa presvedčiť práve tým dobrým pocitom, ktorý po cvičení nastúpi. Mozog si po čase zafixuje, že keď vstanete skôr, dostaví sa tento príjemný pocit a ľahko si zvyknete aj na skoré vstávanie.

Prvá voľba dňa: zdravie

Keď si ráno zacvičíme, ľahšie sa rozhodujeme aj pre zdravšie raňajky. V práci si skôr vyberieme schody ako výťah a na obed radšej zvolíme jedlo výživné pre naše telo, ako vyprážaný rezeň s hranolkami. Pretože cvičenie ráno tak veľmi motivuje J. Ako prvú vec dňa sme spravili niečo pre seba, zvolili sme si cestu za zdravím a nechceme si to ničím pokaziť. Preto robíme zdravšie rozhodnutia po celý deň.

Stojte správne už od rána

Ráno odporúčam pilates, najmä cviky ktoré upravujú postoj tela. Cvičím ho aj ja a pomáha mi upraviť postoj, čím eliminuje bolesť chrbta. Niekedy som lenivejšia a cvičím len 5-10 minút, inokedy mám veľa energie takže cvičím aj hodinu. Avšak či už cvičím 5 minút alebo hodinu, vždy cítim rozdiel. Po cvičení sa mi stojí akosi jednoduchšie, chrbtica je v správnej polohe a hýbem sa voľnejšie.

Zápasíte celý deň s nesprávnym postojom tela? Upravte si ho hneď ráno, rozhýbte sa! Pomáha to priam zázračne.

Čo môžete urobiť ráno, neodkladajte na večer

Predstavte si tento scenár: ráno sa zobudíte len o 15 minút skôr, 10 minút si zacvičíte a 5 minút strávite v sprche. Zostane Vám rovnako veľa času, akoby ste sa zobudili v bežný deň. Avšak s tým rozdielom, že už máte jednu veľmi dôležitú úlohu dňa za sebou: spraviť niečo pre svoje zdravie. Celý deň sa môžete venovať čomukoľvek, na čo máte chuť. Nemusíte myslieť na to, že si večer musíte zacvičiť, pretože ste si túto úlohu splnili už ráno. No nebolo by to skvelé? Treba Vám ešte ďalší dôvod, aby ste si zajtra nastavili budíček o pár minút skôr? Tak Vám predsa ešte jeden napíšem ;).

Disciplína hod diskom, disk preletel ihriskom

Možno si to ani neuvedomujeme, ale zobudiť sa len o pár minút denne skôr nám perfektne trénuje disciplínu. Ak ju takto trénujeme každý deň, po čase môžme vidieť naozaj zázračné výsledky. Keď sa už na začiatku dňa prekonáme a spravíme niečo, čo nám nie je úplne príjemné, nastavíme sa na smer „Dnes dokážem všetko čo si zaumienim“. A tento pocit je naozaj skvelý. Potrebujeme ho, aby sme ľahšie dosahovali svoje ciele, rovnako ako samotnú disciplínu – bez nej môžme o dosiahnutí svojich cieľov naozaj len snívať. Tak hor sa nastaviť si budík o 15 minút skôr a dobre si zacvičiť!

Jar je to pravé obdobie na „nakopnutie sa“ a zmenu. Celá príroda sa mení, prebúdza sa. Vtáčiky už od skorého rána vyspevujú a začínajú rásť prvé kvety. Slniečko vychádza skôr a preto je aj pre človeka jednoduchšie si privstať. Prečo sa teda nezobudiť skôr a nezacvičiť si? Som v tom s Vami a každému to vrelo odporúčam.

Ak Vás mojich 5 dôvodov presvedčilo skúsiť si privstať a rozhýbať sa, som naozaj úprimne rada a všetkým Vám držím palce! A ak si napriek prečítaniu tohto článku radšej ráno pospíte, je to úplne v poriadku a prajem Vám sladké sny 😉

Lenka

 

 

 

Fotka: https://picjumbo.com/beautiful-sunset-over-the-yellow-rapeseed-field/ od Viktor Hanacek



Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *