Začiatky s Pilates

Začiatky s Pilates

K aktívnemu životnému štýlu som mala dobrý základ už odmalička, pretože ma k nemu viedli moji rodičia. Už v škôlke ma prihlásili na ľudové tance a na gymnáziu ma inšpirovali hrať volejbal za školský tím. K tomu časté turistické výlety po Slovensku a ovládol ma športový duch. Najmä náročné volejbalové tréningy si však vypýtali svoju daň vo forme zranenia ramena. S volejbalom som preto skončila a hladala som inú aktivitu, ktorá by ma zaujala.

A nemusela som ani dlho hladať. Čoskoro sme s maminou začali navštevovať hodiny pilates. Priznám sa, že na prvej hodine sa mi zdalo cvičenie ľahké. Po rokoch volejbalových tréningov som mala pocit, že je pre mňa pilates príliš začiatočnícky. A nevedela som si zvyknúť na dýchanie, nevedela som sa naň sústrediť. Cvičenie ma nadchlo, avšak hneď som sa chcela prihlásiť do pokročilejšej skupiny.

Prvé ráno po pilatese ma však šokovalo. Po veľmi dlhom čase som mala svalovicu, avšak na svaloch, o ktorých som ani nevedela, že ich mám. Vtedy som si začala o pilatese študovať viac. Ako je možné, že takéto jednoduhé cvičenia sú také efektívne? Zistila som si viac o dýchaní a pravidlách pilatesu a rozhodla som sa, že predsalen začnem začiatočníckym kurzom aby som si najmä osvojila tak dôležitú techniku dýchania pri pilatese.

Postupom času sa stal Pilates mojím najlepším priateľom. Teraz keď si viac dní po sebe nezacvičím, cítim sa akosi nesvoja. Naučila som sa vstať pred prácou skôr a začať svoj deň pilatesom. Pre mňa je jeho výhoda najmä v tom, že sa pri ňom netrápim.  Nemusím robiť žiadne náročné cvičenia, ani dlhé výdrže a cviky sú jednoduché na zvládnutie ak sa na ne človek sústredí. Nejde o rýchly fix, ale o beh na dlhé trate. Na každú hodinu sa teším, a nemusím sa prehovárať aby som šla cvičiť, pretože cítim že robím pre svoje telo niečo dobré a zdravé.

Cvičenie pilates odporúčam skúsiť každému. Najviac ho ocenia ľudia, ktorí denne pracujú s počítačom a majú málo pohybu, prípadne problém s bolesťou chrbta.  Pilates je cvičenie účinné pri odstraňovaní svalovo-kostrových dyzbalancií, ale aj ako prevencia pred ich vznikom. Poskytuje priestor na sprítomnenie, na uvoľnenie nahromadeného napätia a uzdravenie tela zvnútra. Hlavný dôvod, prečo by som Vám odporúčila vyskúšať si prísť aspoň na jednu hodinu, je že si ho zamilujete a nebudete chcieť skončiť. Ak si chcete naozaj nájsť cvičenie, ktoré môžete robiť celý život, pilates je správna voľba.

 

Lenka



Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *